X
تبلیغات
گیتار کلاسیک - فرم و شکل ناخن و تاثیر آن در سونوریته
وبلاگ تخصصی میثم اسدیان نوازنده گیتار کلاسیک

میثم اسدیان ( مدرس و نوازنده ی گیتار کلاسیک )

اختصاصی برای :

www .meisam-assadian.blogfa.com

شکل و فرم ناخن ها یکی ازعوامل مهم در ایجاد صدای مطلوب در گیتار است . در حالت کلی دو شکل ناخن گرد و زاویه دار رایج ترین فرم برای اکثر نوازندگان گیتار کلاسیک است .  نوازنده مختار است بسته به نوع ناخن و انحنای طبیعی آن یکی از این دو فرم را انتخاب و از گوشه ی راست ، چپ و یا وسط ناخن برای ایجاد صدا استفاده کند .

ناخن زاویه دار باعث ایجاد صدای گرم می شود و دست را متمایل به چپ می کند ، اما با ناخن گرد می توان ازتمام سطوح ناخن برای ایجاد صدا استفاده کرد .

هرچند به طور کلی شکل و حلول ناخن ، بسته به شیوه های مختلف آموزشی دارد اما من پیشنهاد میکنم گوشه ی چپ ناخن به حالت نیم دایره سوهان زده شود و برای ایجاد صدا بیشتر از گوشه ی چپ استفاده شود که صدای گرم ، حجیم و با طنین بالا ایجاد می کند …..

 

   

 

   در هر صورت استفاده از هرکدام از روش ها مستلزم تربیت و پرورش انگشتان برای ایجاد صدای خوب و مناسب است.

در پایان به عوامل دیگری که در صدادهی موثر است اشاره می کنم :

- سعی کنید همیشه سطح ناخن خود را به صورت صاف و صیقلی نگه دارید ( که برای میسر ساختن این امر میتوانید از سمباده های بسیار نرم 2000 ، 2500 و 3000 استفاده کنید. )

- مواظب باشید طول ناخن ویا زاویه ی ضربه ایجاد صدای اضافه روی سیم نکند.

- از سست نوازی بشدت دوری کنید إ دقت کنید صداها چه در پاساژها و چه در جمله های ملودیک واضح و شفاف باشند .

- گرد بودن ، گرما ورنگ صدای شما بسیار مهم است . چراکه صدای تیز باعث خستگی گوش شنونده می شود . ( برای درک بهتر مفهوم صدای گرد صدای سازهایی مثل پیانو می تواند راهنمای خوبی برای شما باشد .)

- ودر آخر عمق و وزن صداست . زاویه ی ضربه و قدرت برخورد انگشت با سیم می تواند عامل تعیین کننده ای در ایجاد عمق باشد .

   

توضیح :

/ مطالب ارائه شده به صورت خلاصه برای نمایش قرار داده شده اند. در صورتی که مطالب ارائه شده جوا ب گوی شما خواننده ی گرامی نبود میتوانید سوالات خود را به صورت خصوصی و از طریق ایمیل زیر مطرح نمایید که ودر اسرع وقت پاسخ خود را دریافت نمایید  .

mehrandardashti@yahoo.com

 

 

 

نوشته شده توسط گیتار کلاسیک در ساعت 18:52 | لینک  |